Salgsbetingelser
Partene
Selger er Sjøstrand Gartneri, organisasjonsnummer 987852577. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
Kontakt informasjon
Telefon nummer: 66798824
Epost adresse: mail@sjostrand-gartneri.no
Juridisk adresse: Sjøstrandveien 23, 1391 Vollen
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.
Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalingsmåten i kassa. Betalingsmåten er levert av Stripe (kortbetaling) og Vipps. Ved betaling med Stripe trekkes pengene umiddelbart, og ved betaling med Vipps reserveres beløpet på kortet, og trekkes ved utsending av varer.
Frakt
Frakt vil bli tillagt alle bestillinger avhengig av produkt. Det er en gitt grense for gratis frakt. Se sjostrand-gartneri.no/butikk/frakt-og-levering/
Leveringsmetoder
Vi leverer varene med Bring eller egen utkjøring. Se sjostrand-gartneri.no/butikk/frakt-og-levering/
Leveranser
Ordrer plassert før 10.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager (gjelder post-leveranser med Bring). Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Ikke alle varer kan leveres med Bring. Disse er merket. For utkjøring gjelder egne behandlingstider (se sjostrand-gartneri.no/butikk/frakt-og-levering).
Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via epost mail@sjostrand-gartneri.no eller telefon 66798824 for videre instruksjoner.
Angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten.
Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Vi følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på ferske blomster og planter. Men vi ordner det meste, ta kontakt!
Du finner mer informasjon på forbrukerrådets webside og lovdatas side om fjernsalg.
Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg i forbindelse med behandling og fullføring av ordre. Vi vil ikke dele din personlige informasjon til tredjepart, eller benytte oss av dine data til å sende deg informasjon du ikke har bedt om.
Kontakt & Support
Kontakt oss på mail@sjostrand-gartneri.no eller telefon 66798824.
Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du oppleve redusert funksjonalitet på nettsiden vår. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg
Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 4.3 og 5 . Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.